ضیافت حقیقی

نویسنده:آیت الله شجاعی،نشر سروش،در174صفحه

این کتاب مجموعه سخنرانی های مرحوم آیت الله شجاعی رحمت اله علیه درباره ماه مبارک رمضان در ابتدای دهه شصت است.داشتن لحن سخنرانی و مخاطب قرارگرفتن مستقیم خواننده از سوی این عالم دانای راه و صاحب نفس از ویژگی های مثبت و برکات این کتاب است. 

کتاب ضیافت حقیقی نمونه جمع شده از یازده سخنرانی استاد محمد شجاعی دربارة ماه مبارک رمضان و بندگی خدا ، آداب رفتاری ، روزة حقیقی ، مباحث معرفتی مربوط به روزه ، و شرایط و آداب صحیح روزه داری است . ترغیب مؤمنان به عبادت مخلصانه و راهنمایی برای بهره گیری کامل از ایام و لیالی ماه مبارک ، به ویژه شب های قدر ، به‌منظور تقرب به درگاه خداوند و برخورداری از نعمات معنوی در دنیا و آخرت از اهداف ایراد این سخنرانی ها و در ادامه ، انتشار آن بوده است. "معنای عبودیت"، "صدق در اعمال"، "شرایط روزة صحیح"، "ظاهر و باطن روزه"، "روزه داری خواص : مبطلات قبولی روزه"، "صاحب خانه خداوند است : تذکراتی برای صیام"، "تذکراتی در باب تلاوت قرآن و دعا"، "درک شب های قدر"، "شب ۱۹ ماه مبارک رمضان : حضور، تضرع"، "شب 21 ماه مبارک رمضان : وصیت علی(ع) ، گفتگوی موسی(ع) با خداوند"، "دربارة عیدفطر و حفظ رقت قلبی که در ماه مبارک عاید شده است" عناوین فصول این مجموعه است.

افرادی که طالب اطلاع و پیروی  از دستورالعمل های کاربردی و عملی برای بندگی خداوند هستند و می خواهند حرکتشان در این مسیر بر مبنای تعقل و البته مبتنی بر آیات و روایات باشد،می توانند از این کتاب به خوبی بهره مند شوند.

معرفی 4 عنوان کتاب (طرح کتاب خوان خرداد)


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، کتاب‌های «آواز بلند» نوشته علی‌اصغر عزتی پاک، «مسیح کردستان» نوشته نصرت‌الله محمود‌زاده، «غنچه دلتنگ» نوشته حسین سیدی و کتاب «صراط» نوشته علی صفایی حائری را برای طرح کتاب‌خوان ماه ویژه خرداد 96 معرفی کرد.

  ادامه مطلب ...